Gratis retourneren of ruilen binnen 30 dagen
Als je ons binnen 30 dagen laat weten dat je iets wilt terugsturen, ontvangen we het artikel graag binnen 14 dagen retour. Dit is kosteloos als je het via ons regelt.
Als je besluit om binnen 30 dagen zelf iets terug te sturen zonder het ons vooraf te laten weten, zorg dan dat je een notitie toevoegt waarop staat dat je van de koop afziet. Houd er wel rekening mee dat de kosten voor het terugsturen dan voor jouw eigen rekening zijn.
Je krijgt binnen 14 dagen na je retourmelding je geld terug, inclusief bezorgkosten, zodra we de producten of een verzendbewijs ontvangen. Als je slechts een deel terugstuurt, vergoeden we de bezorgkosten niet. De terugbetaling gebeurt via de betaalmethode van je aankoop.
We verwachten dat teruggestuurde producten compleet zijn en, voor zover mogelijk, in de originele verpakking. Zichtbare gebruikssporen of ontbrekende onderdelen kunnen het retourproces vertragen en invloed hebben op het bedrag dat je terugkrijgt.
Product retourneren of ruilen
Voor de retourmelding kun je ook het Europees modelformulier gebruiken, al is dit niet verplicht.
We werken met PostNL en externe transporteurs voor het verzenden en retourneren van tuinmeubelen, afhankelijk van de grootte van je zending. Wij adviseren je onderstaande stappen te doorlopen.
Ruilen of retourneren via een externe transporteur:
Stap 1
Geef de nieuwe bestelling en/of de producten die je wenst te retourneren door aan onze klantenservice. Je ontvangt van onze klantenservice een retourformulier. Print en vul het retourformulier volledig in en voeg dit toe aan je retourzending. Let op: voor een snelle verwerking is een volledig ingevuld formulier noodzakelijk.
Stap 2
Plak het verzendlabel, te vinden aan de onderzijde van het retourformulier, op de retourzending.
Stap 3
Naar aanleiding van het contact met de klantenservice, neemt onze externe transporteur binnen 3 werkdagen contact met je op. Samen met de transporteur plan je in wanneer de omruiling of retourzending mag plaatsvinden.
Stap 4
Geef je retourzending op de afgesproken dag mee aan de transporteur. Eventuele bijbetaling kan gepind worden bij de chauffeur. Krijg je geld van ons terug? Dit wordt verrekend per bank.
Ruilen of retournering via PostNL pakketdienst:
Stap 1:
Geef de nieuwe bestelling en/of de producten die je wenst te retourneren door aan onze klantenservice. Je ontvangt van onze klantenservice een retourformulier. Print en vul het retourformulier volledig in en voeg dit toe aan je retourzending. Let op: voor een snelle verwerking is een volledig ingevuld formulier noodzakelijk.
Stap 2:
Plak het verzendlabel, te vinden aan de onderzijde van het retourformulier, op de retourzending. Je kunt je zending kosteloos aan ons retourneren op het volgende adres: Retour Kees Smit Tuinmeubelen, Antwoordnummer 444, 7600 VB Almelo.
Als je gebruikmaakt van ons antwoordnummer/retourlabel, houd er dan rekening mee dat het risico voor de terugzending bij jou als consument blijft liggen. Mocht het product kwijtraken tijdens de retournering, dan is dit jouw risico. Wij raden je daarom aan (bij hogere orderwaarde) je verzending te verzekeren en een verzendbewijs te bewaren.
Stap 3:
Geef je retourzending af bij een PostNL Pakketpunt bij jou in de buurt.
Retourneren of ruilen in de Experience Stores XXL:
Je kunt te allen tijde producten aan de balie in onze Experience Stores XXL ruilen of retourneren. Heb je nog vragen? Neem dan contact met ons op.
Gerelateerde informatie