Gratis retourneren of ruilen binnen 30 dagen
Je hebt 30 dagen bedenktermijn. Binnen deze 30 dagen heb je de tijd om de overeenkomst te herroepen. We verwachten dat je de producten compleet en redelijkerwijs in originele verpakking aan ons retourneert. Bij zichtbare gebruikerssporen of ontbrekende delen kan het retourproces worden vertraagd. Neem contact op met onze klantenservice om het retourproces te starten.
Product retourneren of ruilen
Wij versturen en retourneren onze tuinmeubelen met PostNL en verschillende externe transporteurs. Afhankelijk van de grootte van je retourzending wordt bepaald welke transporteur hiervoor verantwoordelijk is. Je wordt hierover door onze afdeling klantenservice ingelicht. Wij adviseren je de onderstaande stappen te doorlopen. Je kunt de producten ook op eigen gelegenheid retourneren, waarbij de kosten voor de retourzending voor jouw rekening komen. Afhankelijk van het product kunnen deze kosten oplopen tot ongeveer €13,00.
Ruilen of retourneren via een externe transporteur:
Stap 1
Geef de nieuwe bestelling en/of de producten die je wenst te retourneren door aan onze klantenservice. Je ontvangt van onze klantenservice een retourformulier. Print en vul het retourformulier volledig in en voeg dit toe aan je retourzending. Let op: voor een snelle verwerking is een volledig ingevuld formulier noodzakelijk.
Stap 2
Plak het verzendlabel, te vinden aan de onderzijde van het retourformulier, op de retourzending.
Stap 3
Naar aanleiding van het contact met de klantenservice neemt onze externe transporteur binnen 3 werkdagen contact met je op. Samen met de transporteur plan je in wanneer de omruiling of retourzending kan plaatsvinden.
Stap 4
Geef je retourzending op de afgesproken dag mee aan de transporteur. Eventuele bijbetaling kan gepind worden bij de chauffeur. Krijg je geld van ons terug? Dit wordt verrekend per bank.
Ruilen of retournering via PostNL pakketdienst:
Stap 1:
Geef de nieuwe bestelling en/of de producten die je wenst te retourneren door aan onze klantenservice. Je ontvangt van onze klantenservice een retourformulier. Print en vul het retourformulier volledig in en voeg dit toe aan je retourzending. Let op: voor een snelle verwerking is een volledig ingevuld formulier noodzakelijk.
Stap 2:
Plak het verzendlabel, te vinden aan de onderzijde van het retourformulier, op de retourzending. Je kunt je zending kosteloos aan ons retourneren op het volgende adres: Retour Kees Smit Tuinmeubelen, Antwoordnummer 444, 7600 VB Almelo.
Als je gebruik maakt van ons antwoordnummer/retourlabel, houd er dan rekening mee dat het risico voor de terugzending bij jou als consument blijft liggen. Mocht het product kwijtraken tijdens de retournering, dan is dit jouw risico. Wij raden je daarom aan (bij hogere orderwaarde) je verzending te verzekeren en een verzendbewijs te bewaren.
Stap 3:
Geef je retourzending af bij een PostNL Pakketpunt bij jou in de buurt.
Retourneren of ruilen in de Experience Stores XXL:
Mocht je een artikel willen retourneren of ruilen aan de balie in één van onze Experience Stores XXL? Neem dan eerst contact met ons op.
Gerelateerde informatie